Muzyka łagodzi obyczaje. Moje propozycje.

Mówią, że ‚muzyka łagodzi obyczaje’. Dlatego kiedy jesteś zdenerwowany, zestresowany, pozwól sobie na relaks z ulubioną muzyką.

Na pewno masz takie nagrania, które wprawiają Cię w dobry nastrój, prawda? Ja tak mam. I tak sobie pomyślałem, że dziś podzielę się z Tobą kilkoma takimi nagraniami. Z YouTube.

Swoja droga, jestem ciekaw czy również Tobie się one spodobają. Pewnie niekoniecznie. Dziś prezentuje 2 świetne (moim zdaniem) kawałki, które mnie relaksują i wprawiają w dobry nastrój.

Oto one:

Czytaj dalejMuzyka łagodzi obyczaje. Moje propozycje.

Uśmiechnij się – walcz ze stresem

 

Ponieważ temat stresu jest cały czas bardzo aktualny, (ja też czuje, jak silny może on wywierać wpływ – negatywny oczywiście…) dziś postanowiłem się z Tobą podzielić ciekawym fragmentem z książki Rafała Kołodzieja – tym razem o śmiechu.

Zatem, miłej lektury. I nie zapominaj o uśmiechu.

Cytuje:

Śmiech jest często uznawany za najprostsze lekarstwo na zszargane nerwy. Teoria ta ma swoje podstawy także w nauce. Podczas uśmiechu mięśnie rozluźniają się i relaksują. Śmiech powoduje uspokojenie umysłu, a także stymuluje wytwarzanie endorfin, poprawia działanie układu odpornościowego, a tym samym usprawnia obronę przeciwko stresowi.

Czytaj dalejUśmiechnij się – walcz ze stresem

Dzień śmiechu

Dziś pierwszy piątek października – dzień śmiechu.

Warto przy tej okazji przyjrzeć się mu bliżej, i przypomnieć sobie, jakie ma znacznie dla naszego organizmu (powstała nawet nauka o śmiechu – gelotologia).

Znane jest powiedzenie: „śmiech to zdrowie”, ale czy potrafisz wyjaśnić, dlaczego?

Dobrze wiedzieć, że:

Czytaj dalejDzień śmiechu

Sposób na zniechęcenie

Jeśli czasem dopada Cię zniechęcenie, jakaś dziwna niemoc, warto zadbać o to, by ten stan nie pokrzyżował Twoich planów.

Często dostaje maile typu: ‚chyba nigdy nie uda mi się przytyć’. Drobne niepowodzenia się zdarzają, to normalne. Ale pomyśl o jednym: Kiedy wchodzisz po schodach i się potkniesz (albo i nawet przewrócisz), to co potem robisz? Przecież nie mówisz: „oj, chyba nie dam rady wejść po tych schodach, to dla mnie za trudne”. Prawa? Nie cofasz się też na sam dół, tylko podnosisz się i idziesz dalej.

Czytaj dalejSposób na zniechęcenie

Jeśli masz problem z regularnymi posiłkami…

Jeśli masz problem z regularnymi posiłkami, nie przejmuj się tym bardzo, to wcale nie oznacza, że nie uda Ci się przytyć. To prawda że zasadę tą umieściłem jako pierwszą. To dlatego, żeby od samego początku Cię o tym poinformować – wówczas masz więcej czasu na jej wprowadzenie.

Rozumiem że to może być zniechęcające, jeśli Twój tryb życia nie pozwala Ci regularnie się odżywiać. Ale głowa do góry. Jeśli rzeczywiście nic nie możesz na to poradzić, by jeść regularnie, to skup się na pozostałych zasadach. One są równie ważne.

Skup się na tym, co możesz zrobić. I przykładaj się do tego.

Czytaj dalejJeśli masz problem z regularnymi posiłkami…

A Ty jak myślisz?

Wierzysz, że uda Ci się przytyć, czy raczej masz wątpliwości?

To pytanie przyszło mi do głowy, kiedy natknąłem się na pewną ciekawą myśl, wyrażoną kiedyś przez Henry'ego Forda. Oto ona:

„Jeżeli myślisz, że coś możesz, albo, że czegoś nie możesz, to w obu przypadkach masz rację”.

Nie wątp, że uda Ci się osiągnąć to, do czego zmierzasz. Nie sabotuj własnych starań. Co to znaczy? Zdarza się, że dostaje maile typu: ‚udało mi sie przytyć 2 kg, ale chyba więcej już nie dam rady. Ja po prostu mam dobrą przemianę materii.’ Czy wiesz, na czym polega błąd takiego myślenia?

Czytaj dalejA Ty jak myślisz?