Wasze pytania: sport na przytycie

Tym razem odpowiedź na pytanie zadane przez Ale. Oto one:

„A co ze sportem? Wszędzie pisze żeby ćwiczyć by wzmocnić tkankę mięśniową ale przecież przez to mogę jeszcze bardziej schudnąć…”

Świetne pytanie! To prawda, że w diecie na przytycie zaleca się wysiłek fizyczny. Chodzi o to, żeby wzmocnić tkankę mięśniową, a pozbyć się tłuszczu (bo przecież nie chcemy być obrośnięci w tłuszcz). Ćwiczenia w tym właśnie pomagają. Nie tylko wzmacniają mięśnie, ale i powodują ich dalszy rozwój (ale bez obaw, nie staniesz się przez to kulturystą). Oczywiście najlepiej jeśli wykonuje się je na świeżym powietrzu, choć zimą może to być trudne.

Ale ćwiczenia mają jeszcze jedną ważną dla nas pozytywną stronę: wzmagają apetyt! Sporo osób narzeka na jego brak, więc warto ćwiczyć. Po takim wysiłku chętniej sięgniemy po coś wartościowego.

Reasumując: nie ma co się obawiać, że ćwiczenia jeszcze bardziej Cię odchudzą. Tak na prawdę to ćwiczenia są jednym z kluczowych elementów, które pomogą Ci przybrać na wadze.

Znajdź takie ćwiczenia, które najbardziej lubisz: aerobik, ćwiczenia na siłowni, pływanie – na prawdę jest z czego wybierać.

2 komentarze do wpisu „Wasze pytania: sport na przytycie”

  1. troszeczkę nie jest to d końca prawdziwe , ponieważ po większym wysiłku apetytu nie ma , a jedyne czego organizm pożąda to różnorodne napoje … ćwiczę dużo np. siłownia, piłka nożna, boks lecz zamiast tyć to stoję wagowo w tym samym miejscu a czasami nawet chudnę . Więc sam do końca nie wiem w czym tkwi problem

  2. No właśnie Rafał – jak sam powiedziałeś „po dużym wysiłku”, i to jest prawda. Nie można się przetrenować, wówczas również nic dobrego się nie osiągnie

Dodaj komentarz