Planowanie posiłków

Często gdy postanawiasz, że będziesz zdrowiej się odżywiać i wprowadzisz określone zasady żywieniowe, ciężko jest dojść do tego, co należy poprawić i w jaki sposób tego dokonać.

Jedną z najlepszych metod jest prowadzenie 7 dniowego rejestru odżywiania. Miej przy sobie notes i zapisuj w nim wszystkie produkty, które spożywasz – jedzenia, napoje, woda, koktajle – jednym słowem: wszystko.

Po 7 dniach będziesz mieć gotową rozpiskę. Popatrz na trendy w swoim odżywianiu, aby zidentyfikować nawyki, które należałoby zmienić – zwiększyć ilość owoców i warzyw w diecie, pić więcej wody, jeść mniej słodyczy. Czasami możesz być zaskoczony patrząc na to, co zjadłeś w ciągu tygodnia.

To może być piękna lekcja – jeśli wyciągniesz z niej właściwe wnioski i poprawisz to, co poprawić należy. To także sposobność, by pochwalić siebie za to, co udalo się osiągnąć. Na przykład jeśli dotąd śniadania były dla Ciebie problemem, a okazało się, że jadasz je już każdego dnia – to będzie powód do dumy!

1 komentarz do wpisu “Planowanie posiłków”

  1. Ja np nie mam czasu na planowanie posiłków , ponieważ uczęszczam do szkoły średniej i w szkole jem gdy jestem głodny , a gdy wracam to idę na jakiś trening , powracając z niego nie mam ochoty na jedzenie , a gdy ją nabiorę to jest już późny wieczór .Zjadam jedynie trzy posilki o stałej porze , a reszty już nie mogę z powodu braku czasu na nie

Dodaj komentarz