Chcesz przytyć? Jedz banany!

Banan to owoc, który na stałe zadomowił się w sklepowych działach z owocami. I bardzo dobrze! Należy do owoców, które mają mnóstwo pozytywnych właściwości. Okazuje się, że banan to także wspaniały sprzymierzeniec każdego, kto chce przytyć. To bardzo dobra wiadomość dla Ciebie.

Powszechnie wiadomo, że nadmiar stresu niekorzystnie wpływa na nasz układ pokarmowy. Najlepiej byłoby, gdybyś mógł ograniczyć sytuacje, które Cię stresują. Ale to nie możliwe. Jak więc złagodzić działanie stresu?

Kiedy się zdenerwujesz, warto zjeść banana. Owoce te zawierają witaminę B6 oraz niewielkie ilości tryptofanu, które pomagają się zrelaksować. Jeśli zależy nam na takim ich działaniu, warto banany jeść na surowo. I to w różnej formie.

Banany są pyszne w różnej postaci
Banany są pyszne w różnej postaci

Badania wykazały, że cząsteczki cukru w bananach przyczyniają się do wzrostu dobroczynnych bakterii w jelitach. Te pożyteczne bakterie pomagają w usuwaniu toksyn. I co bardzo ważne z punktu widzenia osób, które chcą przytyć – ułatwiają wchłanianie składników odżywczych, dostarczanych organizmowi z pokarmem.

Banany warto łączyć z ryżem, czy makaronami, gdyż potrawy te wspierają relaksujące działanie bananów.

Pomysł na potrawę: makaron (rurki lub świderki) z sosem jogurtowo-bananowym. Banany pokrojone w małe plasterki wymieszaj z jogurtem naturalnym. Pycha!

Rada na dziś: wprowadź do swojej diety te wspaniałe owoce. Możesz jeść je nawet codziennie. Smacznego!

Dodatek: Kilka pomysłów na wykorzystanie bananów

Jak jeść banany, żeby szybko się nie znudziły?

Oto kilka pomysłów. Kilka z wielu. Kiedy już je wypróbujesz, daj znać jak smakowały.

BANANOWA KASZKA MANNA Z MALINAMI

Składniki:
– 2 szklanki mleka
– 3 łyżki kaszy manny
– banany – 2 szt.
– 10 dag malin

Sposób przygotowania:
– ugotuj mannę na mleku
– zmiksuj banany i dodaj do ugotowanej manny
– dokładnie wymieszaj
– dodaj maliny w całości

PRZEKĄSKA RYŻOWA Z BANANAMI

Składniki:
– banany – 2szt.
– 200g truskawek (opcjonalnie)
– 1 woreczek ryżu (100g)
– 1 łyżeczka cukru

Sposób przygotowania:
– ryż ugotuj w wodzie z solą (1 łyżeczka)
– pokrój banany, zmiksuj je z truskawkami i cukrem
– nałóż ryż do miseczki i polej sosem bananowo-truskawkowym

KOKTAJL BANANOWY

Składniki:
– banan – 1 szt.
– 400 ml mleka

Sposób przygotowania:
– wszystko razem zmiksować, aż powstanie pianka
– można dodać Formułę 1 (najlepiej waniliową),
wówczas otrzymujemy koktajl odżywczy

– – –

Jestem ciekaw który przepis Tobie najbardziej przypadnie do gustu. Możesz je dowolnie modyfikować, wszystko zależy od Ciebie.

5 komentarzy

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *