zasady-na-przytycie

Oto podstawowe zasady skutecznej diety na przytycie:

    • Zjadaj dziennie 4 – 5 posiłków, regularnie co 3 – 4 godziny, w miarę możliwości o tej samej porze, w spokoju
    • Pamiętaj o śniadaniu – to najważniejszy posiłek!
    • W jadłospisie uwzględniaj te produkty, które szczególnie lubisz.
    • Jeśli to możliwe, korzystaj z koktajli odżywczych dla wzmocnienia i dożywienia organizmu
    • Przed głównymi posiłkami wypij pół szklanki soku warzywnego lub owocowego – pobudzi on Twój apetyt
    • Po obfitym posiłku pozwól sobie na 20-30 minutowy spokojny wypoczynek (np. na drzemkę)
    • Ostatni posiłek jedz na 2 godziny przed snem
    • Codziennie zjadaj owoce i warzywa
    • Wybieraj produkty pełnowartościowe
    • Jedz jak najwięcej wysokiej jakości białka pełnowartościowego, np. chude mięsa (np. kurczak, indyk, chuda wołowina) i wędliny, jaja, jogurty, sery, przetwory mleczne, twarogi, ryby…
    • W swojej diecie uwzględniaj produkty zawierające węglowodany złożone: ryż, kasze, makarony, pieczywo…
    • Unikaj dań typu fast food
    • Zrezygnuj z napojów gazowanych i bardzo ostrych przypraw, które podrażniają żołądek
    • Ćwicz! Aktywność fizyczna pomoże zamienić nowe kilogramy w mięśnie, a nie tłuszcz