Jak wprowadzić błonnik do diety

Jakiś czas temu w moim wpisie pojawiła się informacja:

Dieta bogata w błonnik pomaga oczyścić układ pokarmowy, dzięki czemu większa cześć tego, co dostarczasz organizmowi, spełnia swoją rolę, dożywia oraz wzmacnia Twój organizm.

Być może zastanawiasz się, jak można by w pełni wykorzystać tę jego właściwość. Dziś właśnie na ten temat.

Jak najlepiej wprowadzić błonnik do swojej diety?

  • Ponieważ błonnik znajduje się w łupinkach, skórkach owoców i warzyw oraz w zewnętrznej powłoce ziaren, lepiej jest skrobać warzywa niż je obierać.
  • Kiedy ziarna są przetwarzane, zewnętrzne warstwy zostają odrzucone, tracąc w ten sposób cenny błonnik! Wybierz pełnoziarniste lub razowe pieczywo, płatki, makarony i maki oraz brązowy lub dziki ryż. Zapomnij o białych produktach, utraciły one swoją moc pochodzącą z błonnika.
  • Dodaj do swojego śniadania owoce, nasiona – gorąca owsianka, z pokrojonymi w plastry truskawkami, bananami i kiwi plus pełną łyżką
    stołową ziaren słonecznika zapewni Ci syty, wypełniony błonnikiem posiłek.
  • Do wieczornego posiłku dodaj warzywa lub zjedz je jako dodatek.
  • Wczesnym przedpołudniem i po południu zamień chipsy i ciastka na zdrowe, świeże owoce.
  • Do zup i gulaszy dodaj soczewicę, brązowy ryż i fasolę.
  • Zamień gotowane ziemniaki na ziemniaki „w mundurkach” i zjadaj skórkę!
  • Szybka, owocowo mleczna przekąska – kiedy się spieszysz, po prostu zmiksuj klika kawałków owoców razem z mlekiem lub jogurtem.
  • Gotuj warzywa na parze i przygotuj je tak, by były kruche – rozgotowane warzywa nie zawierają błonnika.
  • Zrezygnuj z ciastek, herbatników, ciast, słodyczy, gotowych posiłków, przetworzonych produktów, konserw, fast-foodów i przekąsek o wysokiej zawartości cukru/tłuszczu – te produkty o niskiej zawartości błonnika mogą zapchać Twój układ pokarmowy.
  • Do swojej codziennej diety dodaj suplement z wysokiej jakości błonnikiem.

Należy pamiętać, że trzeba zaczynać powoli – zwiększaj spożycie błonnika stopniowo, wraz z większą ilością wody, by łatwiej przyzwyczaić swój organizm do nowej diety.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*