Jak przytyć – dieta i ćwiczenia

Co masz na myśli, kiedy mówisz: „chcę przytyć”?

Chcesz lepiej wyglądać, prawda? Chcesz wreszcie bez problemu znaleźć ubrania na siebie, które będą idealnie pasować? Chcesz przestać czuć się nieswojo w stroku kąpielowym? Nie chcesz, żeby wystawały Ci kości?

Oczywiście wszystko to będzie wiązało się z przybraniem na wadze, nabraniem ciała. Ale pewnie nie chcesz obrosnąć w sam tłuszcz, prawda? Oczywiście trochę tłuszczyku nie zaszkodzi, ale przede wszystkim powinno Ci zależeć na zwiększeniu tzw. masy mięśniowej.

Czytaj dalejJak przytyć – dieta i ćwiczenia

Sok pomidorowy zamiast napoju energetycznego?

Zamiast napojów izotonicznych czy energetycznych, po ciężkim wysiłku fizycznym warto sięgnąć po sok pomidorowy. Badacze twierdzą, ze pozwala on zregenerować siły po dużym wysiłku fizycznym, np. ćwiczeniach na siłowni.

Swoje właściwości sok pomidorowy zawdzięcza likopenowi – organicznemu związkowi chemicznemu, który nadaje warzywu soczysty odcień czerwieni. Najnowsze badania pokazały, że osoby czynnie uprawiające sport, które po ćwiczeniach wypijały szklankę soku pomidorowego dużo łatwiej odzyskiwały siły niż osoby które wybierały napoje energetyczne.

Czytaj dalejSok pomidorowy zamiast napoju energetycznego?

Tak, aktywność fizyczna jest ważna

 

Dzisiejszy wpis zainspirowany jest wieloma pytaniami, które są do mnie kierowane. Oto jedno, często powtarzające się:

„Na stronie pisze Pan o wymaganym wysiłku fizycznym stosując dietę na przytycie podczas gdy w większości polecane jest ograniczenie aktywności fizycznej dla ludzi chudych”

Niestety o diecie na przytycie wciąż krąży jeszcze mnóstwo mitów. Jedni zalecają objadanie się słodyczami, fast-foodami, jeszcze inni zabraniają się ruszać. To straszne, że wiele osób ulega tym złym doradcom, bo z takiej diety nic dobrego nie będzie.

Czytaj dalejTak, aktywność fizyczna jest ważna

Wasze pytania: sport na przytycie

Tym razem odpowiedź na pytanie zadane przez Ale. Oto one:

„A co ze sportem? Wszędzie pisze żeby ćwiczyć by wzmocnić tkankę mięśniową ale przecież przez to mogę jeszcze bardziej schudnąć…”

Świetne pytanie! To prawda, że w diecie na przytycie zaleca się wysiłek fizyczny. Chodzi o to, żeby wzmocnić tkankę mięśniową, a pozbyć się tłuszczu (bo przecież nie chcemy być obrośnięci w tłuszcz). Ćwiczenia w tym właśnie pomagają. Nie tylko wzmacniają mięśnie, ale i powodują ich dalszy rozwój (ale bez obaw, nie staniesz się przez to kulturystą). Oczywiście najlepiej jeśli wykonuje się je na świeżym powietrzu, choć zimą może to być trudne.

Czytaj dalejWasze pytania: sport na przytycie

Jak poradzić sobie z nałogiem

 

W tym roku 19 listopada był Światowym Dniem Rzucania Palenia – co nie oznacza, że 20 listopada nie możesz rzucić. Każdy dzień jest dobry na to, żeby pozbyć się tego szkodliwego nałogu, który dodatkowo jest sporo przeszkodą w przybraniu na wadze (jak wiadomo nikotyna to stymulator metabolizmu – sprawia, że szybciej spalasz kalorie).

Dzisiejszy wpis chciałbym poświęcić właśnie tematyce palenia – a właściwie ostatnim odkryciom, które pomagają w radzeniu sobie z tym problemem. Ale bez moralitetów – dziś nie będzie o tym jakie to palenie jest szkodliwe. Przecież wszyscy o tym wiedzą. Co więc sprawia, że tak trudno zerwać z nałogiem?

Czytaj dalejJak poradzić sobie z nałogiem