Chcesz przytyć – pij wodę

Niektórzy sugerują, że jeśli chcesz przytyć – najlepiej zastąpić wodę gęstymi sokami owocowymi lub innymi wysokokalorycznymi napojami. Pewnie, soki owocowe są jak najbardziej wskazane, niemniej nie należy rezygnować z picia czystej wody. Okazuje się, że jest ona niezbędna, jeśli chcesz zdrowo i skutecznie przytyć.

Woda pełni w Twoim organizmie bardzo ważna rolę: bierze udział w rozprowadzaniu substancji odżywczych oraz wyprowadza z organizmu produkty przemiany materii – np. związki chemiczne, których organizm nie potrzebuje lub nie umie wykorzystać.

Czytaj dalejChcesz przytyć – pij wodę

Sok pomidorowy zamiast napoju energetycznego?

Zamiast napojów izotonicznych czy energetycznych, po ciężkim wysiłku fizycznym warto sięgnąć po sok pomidorowy. Badacze twierdzą, ze pozwala on zregenerować siły po dużym wysiłku fizycznym, np. ćwiczeniach na siłowni.

Swoje właściwości sok pomidorowy zawdzięcza likopenowi – organicznemu związkowi chemicznemu, który nadaje warzywu soczysty odcień czerwieni. Najnowsze badania pokazały, że osoby czynnie uprawiające sport, które po ćwiczeniach wypijały szklankę soku pomidorowego dużo łatwiej odzyskiwały siły niż osoby które wybierały napoje energetyczne.

Czytaj dalejSok pomidorowy zamiast napoju energetycznego?

Dlaczego śniadanie jest takie ważne?

 

Pojawiło się ostatnio pytanie: ‚dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia'? Śpieszę odpowiedzieć.

A więc, dlaczego śniadanie jest takie ważne?

Chyba zdajesz sobie sprawę, że w nocy Twój organizm ciężko pracował. Rzeczywiście tak było – musiał w tym czasie zając się regeneracją całego mnóstwa komórek, wykorzystując przy tym zapasy energii dostarczone wraz z pożywieniem poprzedniego dnia.

Czytaj dalejDlaczego śniadanie jest takie ważne?

Co zrobić, by jadać regularnie

W regularnym spożywaniu posiłków bardzo pomaga ich planowanie. Na papierze.

To bardzo istotne, bo wiem, jak trudno czasem jadać regularnie – ale wiem też, że planowanie naprawdę pomaga i można się tego nauczyć.

Jak to może wyglądać?

Weź kartkę papieru i zastanów się, jak będą wyglądać Twoje posiłki następnego dnia. Oczywiście będą one zależały od Twojego rozkładu dnia, niemniej ważne, by zaplanować je z dużą dokładnością.

Czytaj dalejCo zrobić, by jadać regularnie

Jeśli masz problem z regularnymi posiłkami…

Jeśli masz problem z regularnymi posiłkami, nie przejmuj się tym bardzo, to wcale nie oznacza, że nie uda Ci się przytyć. To prawda że zasadę tą umieściłem jako pierwszą. To dlatego, żeby od samego początku Cię o tym poinformować – wówczas masz więcej czasu na jej wprowadzenie.

Rozumiem że to może być zniechęcające, jeśli Twój tryb życia nie pozwala Ci regularnie się odżywiać. Ale głowa do góry. Jeśli rzeczywiście nic nie możesz na to poradzić, by jeść regularnie, to skup się na pozostałych zasadach. One są równie ważne.

Skup się na tym, co możesz zrobić. I przykładaj się do tego.

Czytaj dalejJeśli masz problem z regularnymi posiłkami…

Planowanie posiłków

Często gdy postanawiasz, że będziesz zdrowiej się odżywiać i wprowadzisz określone zasady żywieniowe, ciężko jest dojść do tego, co należy poprawić i w jaki sposób tego dokonać.

Jedną z najlepszych metod jest prowadzenie 7 dniowego rejestru odżywiania. Miej przy sobie notes i zapisuj w nim wszystkie produkty, które spożywasz – jedzenia, napoje, woda, koktajle – jednym słowem: wszystko.

Czytaj dalejPlanowanie posiłków