Koktajl owocowy a koktajl odżywczy

Jedna z zasad diety na przytycie dotyczy stosowania Koktajlu Odżywczego. Spotkałem się z wieloma pytaniami, czy koktajl taki można zamienić zwykłym koktajlem owocowym. Dziś odpowiem na to pytanie.

Koktajle owocowe są smaczne i zdrowe, ale niestety nie spełniają zadań koktajli odżywczych (zwanych też proteinowymi).

Z założenia koktajl, o którym wspomniałem w Zasadach, ma dożywić organizm, wzmocnić go. Jest to możliwe dzięki jego zbilansowanemu składowi. Ogromne znaczenie ma takie dobranie kluczowych witamin i składników mineralnych, które pomaga osiągnąć ich zalecane dzienne spożycie (ZDS). Nie bez znaczenia jest też wysoka zawartość białka sojowego, które ma wpływ na regeneracje mięśni (np. po wysiłku fizycznym).

Czytaj dalejKoktajl owocowy a koktajl odżywczy

Czy stosować odżywki – Wasze pytania

„Co sądzisz na temat stosowania odżywek dietetycznych między posiłkami?”

Dobre pytanie. Trzeba przyznać, że różnego typu odżywki dietetyczne (szczególnie te zawierające białko) zazwyczaj dobrze sprawdzają się podczas diety na przytycie. Sam je stosuje (w celu kontrolowania wagi) i polecam osobom, które mają z tym problem – i jak widzę mamy niezłe rezultaty.

Czytaj dalejCzy stosować odżywki – Wasze pytania