Czy jeśli chcę przytyć, mam jeść słodycze?

 

„Co ze słodyczami? Kocham je jeść i nie mogę bez nich żyć. Mogę je jeść czy raczej nie powinnam?”

Faktem jest, że słodycze mogą wpływać na przyrost wagi, ale postaraj się zastąpić je bardziej wartościowymi przyjemnościami, jeśli nie chcesz obrosnąć w sam tłuszcz.

Dużo lepiej zastępować je słodkościami o większej wartości odżywczej (przyjemne z pożytecznym!).

Ze względu na zawartość witamin i soli mineralnych, których potrzebujesz do zdrowego przybierania na wadze, wybieraj takie produkty, jak:

Czytaj dalejCzy jeśli chcę przytyć, mam jeść słodycze?

Co z ochotą na słodkie

W zeszłym tygodniu otrzymałem od Kingi budującego maila.

Budującego – bo pokazał, że są osoby które dietę faktycznie traktują na poważnie i nie dają się różnym przeciwnością. I potrafią same dochodzić do słusznych wniosków.

Oto fragment jej listu, który może pomóc i Tobie:

„Czasem na prawdę mam ochotę na coś słodkiego. (…) Różnica jest taka, że zawsze jak czułam się głodna po prostu z LENISTWA wolałam zjeść jakiegoś batona czy czekoladę zamiast zrobić sobie kawałek chleba czy coś, teraz natomiast jakąś czekoladę jem dopiero (nie codziennie oczywiście) dopiero jak coś zjem, tak dla smaku.”

Kinga pisała jeszcze dużo, dużo więcej. Ale skupmy się na tym jednym fragmencie. Choć nie radziłem tego bezpośrednio, Kinga wysunęła słuszne wnioski i znalazła sposób, żeby radzić sobie z ochotą na słodkie. Właściwie dokładnie tak to powinno wyglądać.

Czytaj dalejCo z ochotą na słodkie

Tak, aktywność fizyczna jest ważna

 

Dzisiejszy wpis zainspirowany jest wieloma pytaniami, które są do mnie kierowane. Oto jedno, często powtarzające się:

„Na stronie pisze Pan o wymaganym wysiłku fizycznym stosując dietę na przytycie podczas gdy w większości polecane jest ograniczenie aktywności fizycznej dla ludzi chudych”

Niestety o diecie na przytycie wciąż krąży jeszcze mnóstwo mitów. Jedni zalecają objadanie się słodyczami, fast-foodami, jeszcze inni zabraniają się ruszać. To straszne, że wiele osób ulega tym złym doradcom, bo z takiej diety nic dobrego nie będzie.

Czytaj dalejTak, aktywność fizyczna jest ważna

Koktajl owocowy a koktajl odżywczy

Jedna z zasad diety na przytycie dotyczy stosowania Koktajlu Odżywczego. Spotkałem się z wieloma pytaniami, czy koktajl taki można zamienić zwykłym koktajlem owocowym. Dziś odpowiem na to pytanie.

Koktajle owocowe są smaczne i zdrowe, ale niestety nie spełniają zadań koktajli odżywczych (zwanych też proteinowymi).

Z założenia koktajl, o którym wspomniałem w Zasadach, ma dożywić organizm, wzmocnić go. Jest to możliwe dzięki jego zbilansowanemu składowi. Ogromne znaczenie ma takie dobranie kluczowych witamin i składników mineralnych, które pomaga osiągnąć ich zalecane dzienne spożycie (ZDS). Nie bez znaczenia jest też wysoka zawartość białka sojowego, które ma wpływ na regeneracje mięśni (np. po wysiłku fizycznym).

Czytaj dalejKoktajl owocowy a koktajl odżywczy