Dieta na przytycie: makarony

makaron-na-przytycie

To będzie krótka notka – zaledwie kilka zdań o makaronach – źródle węglowodanów złożonych. Najlepiej wybierać te pełnoziarniste – są lekkostrawne, i mają wiele innych zalet.

Makaron pełnoziarnisty oprócz węglowodanów zawiera również sporą dawkę oraz minerały (m.in. fosfor, żelazo, magnez, cynk). Obfituje także w błonnik, który sprzyja prawidłowemu trawieniu.

I jeszcze coś: W makaronie pełnoziarnistym znajduje się również tryptofan – to substancja niezbędna do produkcji hormonu szczęścia – serotoniny. Posiłek złożony z makaronu poprawia więc samopoczucie.

Tyle książkowych informacji. A teraz od siebie: przyznam się, że uwielbiam makarony. W każdej postaci! Dlatego staram się wynajdywać różne ciekawe przepisy. Zresztą, kiedy wybieram się do restauracji (czy to w Polsce, czy poza granicami kraju), najchętniej sięgam właśnie po makarony. Jakoś nie mogą mi się znudzić.

Co ciekawe, w sieci możesz znaleźć wiele ciekawych przepisów na wykorzystania makaronów w Twojej diecie na przytycie, wystarczy tylko dobrze poszukać. Całkiem możliwe że w niedalekiej przyszłości podzielę się jakimiś swoimi przepisami, ale nie obiecuje że to będzie już.

2 komentarze

  1. Chudy
  2. Łukasz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*