brak-apetytu

„Co mam jeść, żeby przytyć?” – to pytanie często kierują do mnie osoby, które chcą uporać się z niedowagą. Jeśli i Ty się nad tym zastanawiasz – dobrze robisz.

W przypadku osób z niedowagą bardzo ważna rolę odgrywa zdrowa, zbilansowana dieta, która nie tylko pomoże przybrać na wadze, ale również dożywi organizm.

Jeśli naprawdę chcesz przytyć, Twoja dieta powinna uwzględniać następujące pokarmy:

  • Pełnoziarniste produkty zbożowe – źródło węglowodanów złożonych oraz cennych minerałów (cynk, magnez) i witamin (wit. B, B1).
  • Produkty będące źródłem pełnowartościowego białka pochodzenia zwierzęcego – jedz chude mięsa, wszystkie ryby oraz produkty mleczne o umiarkowanej zawartości tłuszczu (1,5 – 2% tłuszczu). Zobacz jak bogate w białko są produkty nabiałowe.
  • Warzywa i owoce – choć niskokaloryczne, to jednak są źródłem przeciwutleniaczy oraz witamin, które utrzymują komórki naszego ciała w dobrej kondycji. Bardzo ich potrzebujemy
  • Produkty będące źródłem dobrych tłuszczy – w diecie na przytycie chodzi głównie o dobre tłuszcze roślinne pochodzące z oliwy z oliwek, oleju rzepakowego, orzechów, pestek dyni, słonecznika, orzechów. Tłuszcze te należy dodawać na zimno do sałatek, gotowych dań.

Przeanalizuj swoje zwyczaje żywieniowe i zastanów się, które z tych produktów  możesz od zaraz wprowadzić do swojej diety.

Pamiętaj o regularnych posiłkach i rozsądnych porcjach (nie objadaj się!). I nie oczekuj, że problem niedowagi rozwiążesz w ciągu kilku tygodni. Potrzeba trochę cierpliwości… a efekty się pojawią. Warto wdrożyć też odpowiedni program ćwiczeń.