Gdzie jest białko – krótkie zestawienie

 

Dziś zestawienie produktów zawierających białko. Warto się z nim zapoznać.

NABIAŁ

  • Białko jajka: 7 białek = 25 gramów
  • Serek wiejski (odtłuszczony) 1 kubek = 25  gramów
  • Mleko (0,5 %) 1 kubek = 8,5  grama
  • Ser twarogowy chudy  (100g) = 20  gramów
  • Ser twarogowy homogenizowany 1 kubek = 25 gramów
  • Jogurt naturalny (2% tłuszczu) 1 kubek =7 gramów białka
  • Kefir 1 kubek = 7  gram białka

Czytaj dalejGdzie jest białko – krótkie zestawienie

Dowiedz się, ile potrzebujesz kalorii

Czy wiesz, ile kalorii potrzebuje Twój organizm, by mógł prawidłowo funkcjonować? Jeśli nie, z pomocą przychodzi wzór Muffina, pomagający obliczyć spoczynkowy poziom metabolizmu. Oto, jak możesz samodzielnie go obliczyć.

BMR – spoczynkowy poziom metabolizmu określa minimalną ilość kalorii niezbędną dla utrzymania podstawowych funkcji życiowych organizmu w czasie spoczynku (takich jak: oddychanie, trawienie, utrzymanie temperatury ciała itd.).

Wartość metabolizmu spoczynkowego swojego organizmu można obliczyć przy pomocy wzoru Muffina. Wygląda on następująco:

Dla kobiet:
(10 x masa ciała) + (6,25 x wzrost w cm.) – (5 x wiek) – 161

Dla mężczyzn:
(10 x masa ciała) + (6,25 x wzrost w cm.) – (5 x wiek) + 5

Oczywiście zapotrzebowanie energetyczne zależy również od poziomu aktywności fizycznej. Wynik otrzymany z powyższego wzoru należy więc pomnożyć jeszcze przez współczynnik dopasowany do trybu życia.

Czytaj dalejDowiedz się, ile potrzebujesz kalorii