A Ty jak myślisz?

Wierzysz, że uda Ci się przytyć, czy raczej masz wątpliwości?

To pytanie przyszło mi do głowy, kiedy natknąłem się na pewną ciekawą myśl, wyrażoną kiedyś przez Henry'ego Forda. Oto ona:

„Jeżeli myślisz, że coś możesz, albo, że czegoś nie możesz, to w obu przypadkach masz rację”.

Nie wątp, że uda Ci się osiągnąć to, do czego zmierzasz. Nie sabotuj własnych starań. Co to znaczy? Zdarza się, że dostaje maile typu: ‚udało mi sie przytyć 2 kg, ale chyba więcej już nie dam rady. Ja po prostu mam dobrą przemianę materii.’ Czy wiesz, na czym polega błąd takiego myślenia?

Czytaj dalejA Ty jak myślisz?

Rola błonnika

Dziś słowo o Błonniku – bardzo potrzebnym w diecie na przytycie.

Pewnie dobrze wiesz, że błonnik polecany jest dla osób chcących schudnąć. Ale to nie znaczy, że i ty nie możesz skorzystać z jego dobroczynnych właściwości. Okazuje się, że bez wystarczającej ilość błonnika po prostu nie uda Ci się przytyć. Dlaczego?

Błonnik pełni bardzo ważne funkcje w organizmie. Nie będę omawiał szczegółowo wszystkich jego właściwości (a jest ich na prawdę sporo), skupię się na tym, co jest najważniejsze z punktu widzenia kogoś, kto chce przytyć.

Czytaj dalejRola błonnika

Efekty stosowania diety na przytycie

W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem sporo radosnych wiadomości od osób, które chcą przytyć i stosują się do porad, które publikuje na blogu.

Miło że Ty również odwiedzasz te strony, i mam nadzieję, że za jakiś czas będziesz mógł równie pozytywnie napisać coś o swoich efektach.

Dziękuje za wszystkie maila, które otrzymuje, nawet jeśli na wszystkie nie jestem w stanie odpowiedzieć. Szczególnie ucieszyła mnie wiadomość od Bogny, która napisała te oto słowa:

Czytaj dalejEfekty stosowania diety na przytycie

Wasze pytania: sport na przytycie

Tym razem odpowiedź na pytanie zadane przez Ale. Oto one:

„A co ze sportem? Wszędzie pisze żeby ćwiczyć by wzmocnić tkankę mięśniową ale przecież przez to mogę jeszcze bardziej schudnąć…”

Świetne pytanie! To prawda, że w diecie na przytycie zaleca się wysiłek fizyczny. Chodzi o to, żeby wzmocnić tkankę mięśniową, a pozbyć się tłuszczu (bo przecież nie chcemy być obrośnięci w tłuszcz). Ćwiczenia w tym właśnie pomagają. Nie tylko wzmacniają mięśnie, ale i powodują ich dalszy rozwój (ale bez obaw, nie staniesz się przez to kulturystą). Oczywiście najlepiej jeśli wykonuje się je na świeżym powietrzu, choć zimą może to być trudne.

Czytaj dalejWasze pytania: sport na przytycie