Co jeść?

„Co mam jeść, żeby przytyć?” – to pytanie często kierują do mnie osoby, które chcą uporać się z niedowagą. Jeśli i Ty się nad tym zastanawiasz – dobrze robisz. W przypadku osób Sprawdź >

Zasady diety na przytycie

Oto podstawowe zasady skutecznej diety na przytycie: Jeśli to możliwe, korzystaj z koktajli odżywczych dla wzmocnienia i dożywienia organizmu Zjadaj dziennie 4 – 5 posiłków, regularnie co 3 – 4 godziny, w Sprawdź >

 

Jak przytyć – dieta i ćwiczenia

cwiczenia i dieta

Co masz na myśli, kiedy mówisz: „chcę przytyć”?

Chcesz lepiej wyglądać, prawda? Chcesz wreszcie bez problemu znaleźć ubrania na siebie, które będą idealnie pasować? Chcesz przestać czuć się nieswojo w stroku kąpielowym? Nie chcesz, żeby wystawały Ci kości?

Oczywiście wszystko to będzie wiązało się z przybraniem na wadze, nabraniem ciała. Ale pewnie nie chcesz obrosnąć w sam tłuszcz, prawda? Oczywiście trochę tłuszczyku nie zaszkodzi, ale przede wszystkim powinno Ci zależeć na zwiększeniu tzw. masy mięśniowej.

Warto wiedzieć więcej

wiedza

Ile warta jest wiedza? Jak cenne są informacje? Jak często zdarza Ci się pomyśleć: „Gdybym tylko wiedział”? I to bez względu na temat, jakiego dotyczy.

Właśnie po to powstała ta strona, by szerzyć sprawdzone informacje na temat diety na przytycie. Bo wiem, jak trudno o rzetelne informacje – krąży mnóstwo mitów o tym, jak przytyć! Takie były początki, postanowiłem zbadać temat, i podzielić się uzyskanymi informacjami z Tobą, Tobą, i jeszcze Tobą. I tak już od kilku lat.

Dlaczego warto jeść makarony

pasta

Dziś parę słów o makaronach – źródle węglowodanów złożonych. Najlepiej wybierać te pełnoziarniste – są lekkostrawne, i mają wiele innych zalet.

Makaron pełnoziarnisty oprócz węglowodanów zawiera również sporą dawkę oraz minerały (m.in. fosfor, żelazo, magnez, cynk). Obfituje także w błonnik, który sprzyja prawidłowemu trawieniu.

I jeszcze coś: W makaronie pełnoziarnistym znajduje się również tryptofan – to substancja niezbędna do produkcji hormonu szczęścia – serotoniny. Posiłek złożony z makaronu poprawia więc samopoczucie.

Co poprawia apetyt

co poprawia apetyt

Chcesz jeść regularnie, ale nie masz apetytu? To rzeczywiście może być problem. Otrzymałem sporo maili z zapytaniem, jak temu zaradzić. Słowem – co poprawia apetyt.  Nie musisz szukać leków na pobudzenie apetytu. Okazuje się, że są na to całkowicie naturalne i zdrowe sposoby.

Przed głównymi posiłkami dobrze jest wypić szklankę soku owocowego. Fruktoza, cukier występujący w sokach owocowych, powoduje zwiększenie apetytu. Ale co ciekawe – fruktoza zawarta w całych owocach działa korzystniej na organizm niż znajdująca się w napojach. Najlepiej zatem jeść całe owoce. A jeśli to w danej sytuacji niemożliwe – korzystaj z soków owocowych.

Chcesz przytyć – pij wodę

woda na przytycie

Niektórzy sugerują, że jeśli chcesz przytyć – najlepiej zastąpić wodę gęstymi sokami owocowymi lub innymi wysokokalorycznymi napojami. Pewnie, soki owocowe są jak najbardziej wskazane, niemniej nie należy rezygnować z picia czystej wody. Okazuje się, że jest ona niezbędna, jeśli chcesz zdrowo i skutecznie przytyć.

Woda pełni w Twoim organizmie bardzo ważna rolę: bierze udział w rozprowadzaniu substancji odżywczych oraz wyprowadza z organizmu produkty przemiany materii – np. związki chemiczne, których organizm nie potrzebuje lub nie umie wykorzystać.